Jak si navrhnout vlastní plakát
Předtím, než se pustíte do pročítání návodu, jak si můžete navrhnout plakát vlastními silami, pročtěte si prosím základní informace, které naleznete na stránce „Jak ušetřit při propagaci Vaší akce“, kde najdete několik doporučení ohledně výběru programu a práci s obrázky.
- Určete si co má být smyslem Vašeho plakátu – co inzerujete.
Často se setkáváme s tím (především u komerčních nabídek), že ve snaze do plakátu napsát všechny možné druhy služeb a produktů, je již plakát tak přeplněný informacemi, že se v něm velice špatně orientuje a zabere příliš mnoho času, než divák objeví něco co ho zaujme. Než by takový plakát podrobně studoval, raději odejde nebo si již prohlíží něco jiného. V reklamě obecně platí, že ten kdo míří na mnoho cílů, netrefí nic. Udělejte si tedy jasno, co chcete propagovat. - Vystihněte sloganem či odpovídajícím textem Vaši nabídku a tu udělejte nejvýraznější
Mnoho firem kontraproduktivně umisťují v největší velikosti své logo či název firmy. Tato strategie funguje ale pouze v případě, že je Vaše firma obecně známá (Sony, Škoda auto, Tesco apod.). V případě, že Vašemu plakátu bude „vévodit“ velký nápis MRŇKA s.r.o., ztratili jste mnoho prostoru názvem, který ve většině případů nebude tím pravým důvodem, aby si čtenář Vaší nabídky všiml a přečetl si jí. Váš hlavní text musí být i Vaše hlavní nabídka. - Výhody Vaší nabídky
Pod tento hlavní text u místěte hlavní benefity Vaší nabídky např. postele z pravého přírodního dřeva, mimořádná sleva či např. nejvíce rockových kapel na jednom místě. Následně dostatečně zdůrazněte do kdy a za jakých podmínek Vaše nabídka trvá. Nic nezklame Vašeho zákazníka více, než když se až na prodejně dozví, že dostane Calgonit zdarma, pouze když si koupí novou pračku… - Používejte fotografie
Atraktivnost svého plakátu zajistíte zajímavou fotografií. Jestliže na fotografii bude Váš výrobek nebo služba – je to ideální. Je mnohem příjemnější si prohlédnout jak vypadá např. hlavní hvězda Vámi pořádaného koncertu, než když je tam pouze suše napsané jméno. - Doplňující krátký text
Jestliže se Vám podařilo, takto přitáhnout pozornost Vašeho potencionálního zákazníka a vzbudili jste u něj určitý zájem, můžete ještě připojit několik krátkých vět. Nyní už jej to zajímá, tak si to přečte. Výhodou plakátů je právě to, že se divák může začíst i do těchto „doplňkových“ informací. To na billboardech, když projíždí městem nelze. - Kontakty
Nezapomeňte uvést své kontakty, zejména Vaši webovou adresu. Používejte písmo, které je dobře čitelné a volte rozumnou velikost. Desetibodové písmo opravdu není na plakáty vhodné. Můžete připojit i malou mapku, kterou si můžete stáhnout z internetu (mapy.cz aj.). - Grafický design
Grafiku volte v přiměřeném stylu Vaší nabídce. Vyvarujte se super moderní křiklavých barev a divoké grafiky. Grafický design musí být s Vaším sdělením tvořit celek. Jestliže bude grafika příliš výrazný, bude se v ní čtenář špatně orientovat. Zároveň musí být, ale dostatečně poutavá, aby Váš plakát nezapadl mezi ostatními. Je to o citu. - Typ plakátovacího papíru
Dle Vaší grafiky a stylu inzerce můžete přizpůsobit i barvu papíru. Tiskne se především na bílé papíry barevně a v případě výprodejů a „boom“ akcí i na papíry reflexní. Výhodou při tisku na reflexní papíry, je i značná úspora při tisku – tiskne se pouze černá. I přes malinko vyšší cenu reflexních papírů tisky vychází výhodněji.
Jsme rádi, jestli jsme Vám těmito radami alespoň trochu pomohli při výrobě Vašeho plakátu. V případě, že byste si přáli to s námi zkonzultovat, jsme Vám k dispozici.
Také Vám můžeme nabídnout i možnost navrhnout Vám design plakátu, vyfotografovat potřebné zboží nebo služby a vytisknout potřebný počet plakátů na klíč.